Bentara noa, bentatik nator, bentan da nere gogoa, bentako arrosa krabelinetan hartu dut amodioa.

Bentara noa, bentatik nator, bentan da nere gogoa, bentako arrosa krabelinetan hartu dut amodioa.

2014(e)ko urriaren 7(a), asteartea

Bide zapaldua, bide segurua.

Baztandarren bidea: Baiona-Iruña

Udaontan bide hori egitea pentsatu nuen. Horretarako Bainora abiatu nintzen autobusez hasiera emateko oinezko ibilaldiari.

Lehenengo eguneko helmuga Urdazubi.

Hortxe Portu Berria kalea

Azoka alboko etxea

Done Jakue bidearen seinaleak Errobin gora

Errobiren ezker aldetik atzean utzi nuen Baiona Portuberria bila, 9 bat kilometrora

14. kilometroan Ustaritza heldu nintzen

 Euskal Kultur erakundearen egoitza

Bideko etxeak


eta landareak

Souraide bideko seinaleak

Udaletxeko banderak

Ainhoara bidean Erebi aldetik



Zer ote?


Ainhoa

Bideko baserria

Piper-ortua


Ainhoako udaletxea

Herriko etxeak





Bide-seinaleak

Erreka emaritsu

Urdazubiko Axularren jaiotetxea


Etxea



Bigarren eguna: Urdazubi-Ziga

Goizean goiz Urdazubi kaleko ortuez gozatu izan nuen



 Orabide errekaren zubia

Plazako iturriaren begia

Alkurruntz Urdazubitik

Ugarana erreka zeharkatu ondoren Otsondo gainerantz, 500 bat metroko igoera,  karobiaren topo egin izan nuen

Bide zabala

Bidetik ikuspegia

Pagadia

Otsondo gaina

Amaiurreranzko bide-seinaleak

Alkurruntz laino-txapela. Argazkiko pertsonaia Ainhoako baserritarra dugu bidea garbitzen kodainez domenkan izango den mendi-ibilbiderako. Tarte bat hartu nuen berarekin berbetan aritzeko.

Bidea. Baztaneko lur gorria

Alkurruntzeko "txapela"

Bideko karobia. 

Amaiurko gaztelua

Oroitarria, erresistentziako kide ezezagunari monumentua

Gaztelutik Amaiur

Gaztelutik Otsondo aldea

“Napar askatasunaren alde Amayurko echarrian borroka egin zuten gizonai. Betiko argia. 1522”.
“1522 Juan de Orbara, abad de Urdax. Jaime Vélaz de Medrano, alcalde del castillo de Maya. Miguel de Jasso, señor de Xavier. Luis Vélaz de Medrano. Juan de Jasso. Víctor de Mauleón. Juan de Aguerre, de Echalar. 1922”
“Navarra agradecida a los postreros defensores de la independencia de Navarra. 1522-1922".

Baztan aldea

Pilar andramariaren baseliza

Bordakoetxea jauregia eta udaletxea





Ataria


XVII. mendeko gurutzea

Errotako antepara

Bide-seinaleak Urrasunen

Donejakue baseliza





Urrasunetik Ordokirako bidea



Baztan ibaia bare



Arizkunera bidean Ordokitik txekiar mendizale gaztetzar batekin egin nuen topo. Gazteleraz primeran egiten zuen, eta Urtsuaren dorretxearen berri eman nion. Zinemaz berbetan aritu ginen, eta biok bat gentozen Herzog-en filma (Agirre, Jainkoaren hira) gogoko genuela, ez hainbeste Saurarena (El Dorado).
Txekiarra Arizkuneko ostatuan utzi nuen, haren asmoa Pirineoak zeharkatzea zen.

Arlausak

Gerizpean eguzki babesean

Laneko erropak pintzel






Elbeteko aspaldiko garbitokia


Detailea



Uholdeen aztarnak


Elizondoko Arizkunenea jauregia





Lore faltarik ez



Bitxia eraikuntza



Triskantza

Puriosenea etxea,  etnografi-museoa

Oteizaren Amatasuna




Lekaroz


Iruritara bidean

Hodeipean Otsondo

Irurita



Goienetxetarren jauregia

Iriartetar Gaston jauregia

Erleak gustura






Zigarako aldapa




Eguneko helmuga, Ziga


Gaurko abia








Zigako etxeak






Garo-meta



Elizaren bitxitasuna







Azken egun luzea, denboran eta bidean. Beraz, egunari tartea irabazi gurean gauez abiatu nintzen Berroetarantz




Almandoz bidean kaltzada zaharra zapaldu nuen

Lanbro-euria lagun izan nuen eguna argitzetik.
San bLas benta zarraturik topatu nuen.


Belateko pagadian sartu nintzen


Kaltzada

Belateko iruñarriak


Santiago baseliza eta ospitala. Mediterraniar isurialdean, Ultzaman sartua.


Lantz Gurtz zaindu kalea

Lantzeko elizpea. Toki ona hamaiketakoa egiteko.


Zati baten errepide bazterretik

Iruñara harrimatzen


Zubia Ultzama ibaian Soraurenen

Laborea



Arreko zubia

Trinitatearen zubia

Madalen zubia

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina